fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Robòtica per a la motivació escolar a Almassora

Robòtica per a la motivació escolar a Almassora

L’IES Falomir activa un projecte per a unir a alumnes de Batxillerat i Infantil.

L’IES Álvaro Falomir d’Almassora s’ha convertit en pioner en activar un projecte de robòtica educativa entre alumnes de diferents nivells que pretén promoure la motivació i reduir l’abandó escolar. L’alumnat de Batxillerat s’ha convertit, al seu torn, en docent d’estudiants d’Infantil i Primària dels sis col·legis de la localitat a través d’esta iniciativa que lidera el professor d’informàtica Julio Pacheco.

L’Ajuntament d’Almassora ha confirmat la seua col·laboració en la compra de material d’aula que permeta sostenir un projecte mitjançant el qual l’alumnat de major nivell aporta al d’una etapa menor els seus coneixements i experiències sobre la robòtica educativa i el seu ús tant en l’aula com en el pensament computacional genèric en la resta d’assignatures. Este fet obliga als participants de Batxillerat a preparar-se les classes i assumir una responsabilitat desconeguda des del prisma de l’alumnat.

La motivació s’incrementa amb la incorporació d’esta faceta, la pràctica i transmissió dels coneixements adquirits i el reforç de l’autoestima en sentir-se d’utilitat per a estudiants més joves. Tot açò, al mateix temps que el conjunt de l’alumnat aprén a “fer un ús habitual dels recursos tecnològics disponibles amb la finalitat de resoldre els problemes reals d’una manera eficient, així com avaluar i seleccionar noves fonts d’informació i innovacions tecnològiques a mesura que van apareixent”, assenyala el professor Pacheco.

La regidora d’Educació d’Almassora, María José Tormo, coincidix amb l’impulsor de la iniciativa en què perquè l’alumnat de totes les etapes acadèmiques integre la robòtica en el seu currículum és imprescindible introduir el pensament computacional des de l’edat més primerenca. Així, els participants adquirixen experiència i coneixements, al mateix temps que reforcen les seues competències digitals i incentiven l’ús de les tecnologies de la informació i la comunitat en el conjunt de la comunitat educativa.

Tot açò es desenvolupa durant el curs lectiu a través d’un calendari que inclou la revisió de la literatura disponible, l’anàlisi del context, el disseny de la intervenció, la instal·lació i configuració dels kits de robòtica educativa i la difusió del projecte per xarxes socials. L’alumnat de Germans Ochando serà el pròxim a rebre la visita dels “professors” de l’IES Álvaro Falomir el pròxim 5 de febrer.

La previsió del centre implica culminar la iniciativa durant el curs 2018/2019, després de validar l’instrument d’avaluació de l’ordinador, analitzar i reflexionar sobre l’impacte d’esta iniciativa, documentar i extraure els principis de disseny, comunicar els resultats a través de la web i xarxes socials i divulgar els resultats en reunions d’innovació.

Leave a Reply

Your email address will not be published.