Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Consulta les recomanacions per al megapont del 9 d’octubre i el Pilar

Consulta les recomanacions per al megapont del 9 d’octubre i el Pilar

La Unió de Consumidors de Castelló ha emés un comunicat donant recomanacions i advertiments.

El text redactat per la UCC diu el següent:
La setmana que ve ofereix una gran oportunitat per a realitzar un viatge o gaudir d’un descans.

Una de les modalitats vacacionals que està experimentant una major demanda a l’hivern és el lloguer d’una casa rural. Per a evitar problemes, recomanem els següents consells:

  • Assegure’s de les instal·lacions amb les quals explica la casa (calefacció, mobiliari…); arreplegue quanta informació li siga possible a través de fullets publicitaris o pàgines Web.
  • No dubte a preguntar preus i les possibles condicions d’utilització que puguen existir: admissió d’animals, utilització de cuina, necessitat de llogar la casa sencera o un mínim de places, prohibició de fumar, etc. És important comprovar què inclou el preu, per a comparar-ho amb altres ofertes.
  • En el cas d’un complex vacacional o hotel rural, resulta interessant comprovar l’existència de bar o restaurant a la disposició dels clients, o si en el preu s’inclouen excursions, tallers o altres activitats, en este últim cas, pregunte si requereixen un nombre mínim de participants perquè es puguen desenvolupar.
  • Abans de confirmar la reserva, comprove la situació de la casa (porte amb si el plànol del lloc), l’accessibilitat a la mateixa i els serveis pròxims dels quals disposa (consultori mèdic, tendes, etc.) en els pobles propers.

En el cas de contractar un viatge combinat, l’agència té l’obligació de facilitar al consumidor un programa o fullet informatiu, clar i precís sobre l’oferta i condicions del viatge i si es produeix algun canvi en les condicions descrites en el fullet, el consumidor pot exigir les condicions que apareixien en el fullet publicitari.

El contracte es formalitza per escrit i el consumidor té dret que se l’informe de forma comprensible de les clàusules del contracte abans de la seua signatura, i a rebre una còpia d’este.

Si l’agència modifica les condicions del contracte, el consumidor pot cancel·lar el viatge i per tant cobrar les quantitats abonades o acceptar els canvis i la seua repercussió en el preu.

Si l’agència cancel·la el viatge, el consumidor té dret al reemborsament o a un viatge equivalent al costat de la corresponent indemnització, llevat que concórreguen causes de força major o determinades circumstàncies reflectides en el contracte (per exemple, que el nombre de persones inscrites siga inferior a l’indicat).

En cas que siga el consumidor qui desistisca del viatge sol·licitat o contractat té dret a la devolució dels pagaments efectuats amb indemnització a l’agència de viatges de les despeses de gestió i d’anul·lació si n’hi hagués, i una penalització variable segons l’antelació amb què s’avise a l’agència: 5% del total del viatge si es produeix amb més de 10 i menys de 15 dies abans de la data de començament del viatge, un 15% entre 3 i 10 dies, 25% en les 48 hores anteriors a l’eixida, o l’import total de no presentar-se en l’eixida. Si l’anul·lació es deu a causes de força major, el consumidor té dret a recuperar les quantitats pagades.

Si durant el viatge no se subministra una part dels serveis previstos en el contracte, l’agència de viatge haurà d’esmenar estos problemes per a poder continuar el viatge o facilitar el retorn al lloc d’origen.

Finalment, la Unió de Consumidors de Castelló recomana que davant qualsevol problema deixar constància de la queixa en el lloc en què es produïsca sol·licitant el full de reclamacions que tenen obligació de facilitar al consumidor. Si es troba en un altre país de la Unió Europea, existeix la possibilitat de reclamar a través dels Centres Europeus del Consumidor.

Leave a Reply

Your email address will not be published.