fbpx

Diputaci贸 Castell贸 de la Plana Vila-real Almassora Benicarl贸 Borriana Vall d'Uix贸 Vinar貌s Onda Altres municipis

Quina asseguradora tracta pitjor als seus clients?

Quina asseguradora tracta pitjor als seus clients?

Les asseguradores amb m茅s reclamacions i les primes m茅s altes.

Juan Bataller Grau ens explica que en l’imaginari col路lectiu, per desgr脿cia, les entitats asseguradores no solen resultar ben parades. Algun sinistre rebutjat, potser justament; alguna dilaci贸 en la tramitaci贸 d’algun sinistre, tal vegadajustificadament; aix铆 com altres m煤ltiples vicissituds que persegueixen la relaci贸 asseguradora, han coadjuvat a formar el que en la nostra opini贸 茅s un prejudici. Ni totes les asseguradores s贸n iguals, ni tots els clients tenen la mateixa sensibilitat, ni molt menys similar cultura financera.

Assegut l’anterior, la seg眉ent pregunta 茅s 貌bvia. Si no totes les asseguradores s贸n iguals, llavors quines asseguradora tracta millor als seus clients? Aquesta resposta, a ning煤 escapa, resulta quasi impossible d’escrutar. Alguns assegurats prioritzaran la qualitat en el servei oferit, uns altres el preu abonat, etc. M煤ltiples s贸n les variables que impossibiliten arribar a obtenir una contestaci贸 m铆nimament objectiva, sense esmentar la dificultat de quantificar els elements a analitzar.

No obstant a莽貌, la pregunta inversa s铆 que 茅s possible respondre-la d’una manera relativament senzilla. Tal com plantegem en el t铆tol del nostre article: 脡s possible determinar que asseguradora tracta pitjor als seus clients? En la nostra opini贸, la resposta 茅s afirmativa. No es pret茅n ac铆 desacreditar a cap asseguradora amb la qual haja tingut una experi猫ncia negativa qui subscriu. La nostra intenci贸 茅s oferir indicadors objectius per a aconseguir una soluci贸 i entenem que no hi ha mostra m茅s significativa del tracte rebut pels clients que el nombre de reclamacions que s’han plantejat contra l’asseguradora.

A ning煤 escapa que aquesta an脿lisi ha de fer-se percentualment. Injust seria dir que la companyia X 茅s la que major nombre total de reclamacions t茅 si el seu nombre de clients 茅s molt superior a una altra de menor dimensi贸, asseguradora I, per貌 de similar nombre de reclamacions. O exposat amb un exemple num猫ric: si l’asseguradora X t茅 100.000 clients i 100 reclamacions, mentre que l’asseguradora I t茅 1.000 client i 90 reclamacions, m’atrevisc a avan莽ar que l’asseguradora X tracta molt millor als seus clients que l’asseguradora I.

Doncs b茅, no disposa d’aquesta informaci贸 percentual respecte del nombre de clients, per貌 si hi ha dades elaborades a partir del volum de cosines, que 茅s una r脿tio molt similar a l’anterior. I aquestes estad铆stiques que anem a oferir seguidament s贸n elaborades per un organisme que gaudeix de la major credibilitat: la Direcci贸 general d’Assegurances i Fons de Pensions, que des del Ministeri d’Economia i Competitivitat, 茅s el supervisor de les entitats asseguradores.

Segons la mem貌ria del Servei de Reclamacions d’aquesta Direcci贸 general, que arreplega tot l’esdevingut durant l’any 2014 les asseguradores que major r脿tio de reclamacions van ser les seg眉ents:

ASEGURADORASCONMAYORRATIODERECLAMACIONESEN2014_NoticiaAmpliada

El nostre patit lector pensar脿 que moltes de les asseguradores que apareixen en el r脿nquing anterior no li s贸n conegudes. Aquesta informaci贸 茅s ampliada per la mateixa Direcci贸 general d’Assegurances i Fons de Pensions, la qual cosa ens permet con猫ixer quins s贸n les grans asseguradores que pitjor parades ixen en calcular el r脿tio anteriorment analitzat de volum de cosines en relaci贸 amb les reclamacions. Aix铆 arribem al seg眉ent r脿nquing que mostra qu猫 grans asseguradores s贸n les que major r脿tio de reclamacions reben.

ASEGURADORASCONMAYORVOLUMENDEPRIMASDEVENGADASEN2014_NoticiaAmpliada

En fi, no es tracta d’elaborar una llista negra d’asseguradores, doncs probablement moltes de les quals ac铆 apareixen presenten indubtables avantatges enfront de les seues competidores. No fer-ho aix铆 suposaria sens dubte la seua eliminaci贸 del mercat. Ara b茅, en aquests temps en qu猫 les empreses comencen a mesurar-se per un major nombre de variables, creiem que con猫ixer les reclamacions que rep una asseguradora dels seus clients, justificades o no, presenta un indubtable inter猫s per al mercat.

Font: Valencia Plaza

Leave a Reply

Your email address will not be published.