fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Castelló realitza 25 diagnòstics del punt de venda per a millorar la competitivitat comercial

Castelló realitza 25 diagnòstics del punt de venda per a millorar la competitivitat comercial

La regidora Patricia Puerta insisteix en la importància de “determinar els factors estratègics” que ajuden al comerç de proximitat.

La Regidoria d’Impuls de l’Activitat Econòmica ha engegat el Pla Assisteix, un pla de màrqueting en el punt de venda que pretén millorar la competitivitat del comerç de proximitat. Un total de 25 establiments s’han adherit a aquesta iniciativa que es desenvolupa en dues fases, una teòrica a través d’un curs de màrqueting celebrat al mes de març, i una segona consistent en un diagnòstic del punt de venda.

La regidora de Comerç, Patricia Purta, ha explicat que el món del comerç “ven sensacions i, per a açò, és important realitzar un pla de màrqueting que determine els factors estratègics claus per a aconseguir l’èxit empresarial”. Aquest pla, gestionat per un equip professional de la Cambra de Comerç, ja ha entrat en la fase de realització de diagnòstics aquest mes d’abril.

Segons ha explicat Purta, el Pla Assisteix consisteix en l’assistència tècnica en el comerç, per un equip de consultors experts en el màrqueting estratègic del punt de venda i de visual marxandatge, amb l’objectiu d’identificar els punts crítics o aspectes desfavorables que afecten a la seua competitivitat i convertir-los en factors d’èxit mitjançant la realització d’un efectiu pla d’acció, assistit per aquests consultors, per a engegar les tècniques i estratègies amb les quals millorar la posició competitiva del comerç, donant com a resultat final l’increment de vendes, la rendibilitat i l’augment de satisfacció dels clients.

El diagnòstic en el punt de venda inclou una anàlisi de visual marxandatge i tècniques d’aparadors; una valoració dels criteris de localització dels productes amb l’objectiu d’obtenir major rendibilitat; l’organització, gestió i valorització dels criteris de presentació dels productes sobre el lineal; l’anàlisi d’us criteris de promoció i comunicació en el punt de venda amb l’objectiu de dissenyar campanyes de promoció i impulsió dels productes, entre unes altres.

“A partir d’aquesta anàlisi inicial, s’elabora un pla d’acció estratègic i tàctic amb l’objectiu de millorar aquelles valoracions desfavorables per a convertir-los en òptims que es trasllada al comerciant, al que se li ofereix acompanyament tècnic per a poder implementar-ho”, ha explicat la regidora de Comerç, Patricia Puerta.

Leave a Reply

Your email address will not be published.