fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

13 joves de la Vall d’Uixó sense formació participen en un programa pilot per a millorar la seua inserció laboral

13 joves de la Vall d’Uixó sense formació participen en un programa pilot per a millorar la seua inserció laboral

Jove Oportunitat ofereix una segona oportunitat perquè estos adolescents retornen al sistema educatiu potenciant la seua motivació, valors i desenvolupament personal.

L’Ajuntament de la Vall d’Uixó participa en el programa pilot Jove Oportunitat (JOOP), un recurs educatiu “molt nou” llançat per l’Institut Valencià de Joventut (IVAJ) i que era “molt necessari per a donar una segona oportunitat als joves que van deixar els seus estudis”, tal com ha explicat la regidora d’Educació, Carmen García.

L’edil ha assenyalat que “darrere de les estadístiques que diuen que la Comunitat Valenciana és capdavantera en fracàs escolar i abandó del sistema educatiu hi ha persones, sobretot adolescents, que necessiten les institucions públiques”. Així, l’objectiu final és que els 13 participants de 16 a 21 anys “es preparen la prova d’accés a cicles formatius, retornen al sistema educatiu i milloren la seua formació i inserció laboral”.

Per a açò, durant cinc mesos els beneficiaris d’este pla assistiran a sessions de quatre hores diàries en l’Edifici Cultural Leopoldo Peñarroja, en les quals treballaran la motivació, valors de respecte i convivència i el seu desenvolupament personal “per a trobar-se a si mateixos”. A més potenciaran les seues habilitats guiats per Laura Alegrí, coach i docent que ajudarà a estos 13 joves “a construir un projecte de vida”.

García ha destacat que este programa en el qual participen solament 50 municipis de la Comunitat Valenciana “ofereix una nova metodologia i forma d’entendre les capacitats personals”. D’esta manera, es posa l’accent en “el desenvolupament personal i en l’aprenentatge-servei, perquè els participants no són ni-nis sinó que poden ser molt útils per a la societat”.

La coach i educadora ha incidit que l’activitat en l’aula “és molt dinàmica” i “fomenta la participació”. A més també “eixirem a l’exterior i estarem en diferents llocs de la ciutat perquè puguen desenvolupar les seues habilitats i aptituds i descobrisquen quin camí volen seguir per a formar-se, perquè la majoria no han finalitzat els seus estudis bàsics però tenen molt potencial per explotar”.

Leave a Reply

Your email address will not be published.