fbpx

Diputaci贸 Castell贸 de la Plana Vila-real Almassora Benicarl贸 Borriana Vall d'Uix贸 Vinar貌s Onda Altres municipis

13 joves de la Vall d’Uix贸 sense formaci贸 participen en un programa pilot per a millorar la seua inserci贸 laboral

13 joves de la Vall d’Uix贸 sense formaci贸 participen en un programa pilot per a millorar la seua inserci贸 laboral

Jove Oportunitat ofereix una segona oportunitat perqu猫 estos adolescents retornen al sistema educatiu potenciant la seua motivaci贸, valors i desenvolupament personal.

L’Ajuntament de la Vall d’Uix贸 participa en el programa pilot Jove Oportunitat (JOOP), un recurs educatiu “molt nou” llan莽at per l’Institut Valenci脿 de Joventut (IVAJ) i que era “molt necessari per a donar una segona oportunitat als joves que van deixar els seus estudis”, tal com ha explicat la regidora d’Educaci贸, Carmen Garc铆a.

L’edil ha assenyalat que “darrere de les estad铆stiques que diuen que la Comunitat Valenciana 茅s capdavantera en frac脿s escolar i aband贸 del sistema educatiu hi ha persones, sobretot adolescents, que necessiten les institucions p煤bliques”. Aix铆, l’objectiu final 茅s que els 13 participants de 16 a 21 anys “es preparen la prova d’acc茅s a cicles formatius, retornen al sistema educatiu i milloren la seua formaci贸 i inserci贸 laboral”.

Per a a莽貌, durant cinc mesos els beneficiaris d’este pla assistiran a sessions de quatre hores di脿ries en l’Edifici Cultural Leopoldo Pe帽arroja, en les quals treballaran la motivaci贸, valors de respecte i conviv猫ncia i el seu desenvolupament personal “per a trobar-se a si mateixos”. A m茅s potenciaran les seues habilitats guiats per Laura Alegr铆, coach i docent que ajudar脿 a estos 13 joves “a construir un projecte de vida”.

Garc铆a ha destacat que este programa en el qual participen solament 50 municipis de la Comunitat Valenciana “ofereix una nova metodologia i forma d’entendre les capacitats personals”. D’esta manera, es posa l’accent en “el desenvolupament personal i en l’aprenentatge-servei, perqu猫 els participants no s贸n ni-nis sin贸 que poden ser molt 煤tils per a la societat”.

La coach i educadora ha incidit que l’activitat en l’aula “茅s molt din脿mica” i “fomenta la participaci贸”. A m茅s tamb茅 “eixirem a l’exterior i estarem en diferents llocs de la ciutat perqu猫 puguen desenvolupar les seues habilitats i aptituds i descobrisquen quin cam铆 volen seguir per a formar-se, perqu猫 la majoria no han finalitzat els seus estudis b脿sics per貌 tenen molt potencial per explotar”.

Leave a Reply

Your email address will not be published.