fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua celebra les I Jornades Ensenyar Fuster

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua celebra les I Jornades Ensenyar Fuster

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) celebra els dies 3 i 4 de juny les I Jornades Ensenyar Fuster.

La trobada ha sigut organitzada per la Comissió Joan Fuster. Escriptor de l’Any, representada per l’acadèmica Carme Manuel, amb el Cefire de Plurilingüisme, representat per Vicent Rodríguez i M. José Martínez Borja com a coordinadors, l’Espai Joan Fuster de Sueca i el Centre del Carme Cultura Contemporània de València.

Es tracta d’una jornada de formació per al professorat d’ESO i Batxillerat interessat a conéixer la figura de l’escriptor valencià. Entre els objectius d’esta jornada, que s’inclouen dins de les activitats programades per l’AVL per a celebrar el centenari de l’assagista de Sueca, destaquen proporcionar al professorat propostes i ferramentes didàctiques al voltant de l’obra de Fuster en Batxillerat; treballar la diversitat de tipologies textuals de l’obra de Fuster i la seua aplicació didàctica en l’aula atenent el nivell educatiu; mostrar diferents recursos per a treballar Fuster en l’aula, des de l’aforisme com a tuit fins a la ironia dels seus assajos; explotar totes les opcions didàctiques en l’ESO i Batxillerat; repensar Fuster per a explicar-lo de nou; conéixer i acostar l’Espai Fuster com a centre de referència en la difusió i divulgació de l’obra de l’escriptor suecà, i difondre des de nous llenguatges audiovisuals la vida, l’obra i el perfil del Fuster més internacional.

La llarga i profitosa experiència com a docents d’ESO i Batxillerat de tots els ponents que participen en esta trobada —Enric Iborra, Salvador Vendrell, Àlan Greus, Josep-Lluís Ribes, Margarida Castellano, Anna Gascón, Maite Monar, Mireia Ferrando, Alicia Mafé, Emili Chaqués, Joaquim Montañés i Josep Antoni Fluixà— facilitarà propostes i ferramentes didàctiques al voltant de l’obra de l’intel·lectual de Sueca en estos nivells educatius.

En paraules de Carme Manuel: “tractarem de fer que l’ensenyament de l’obra i de la figura de Fuster en l’escola faça d’ell, com a clàssic que mai no acaba de dir tot el que ha de dir, un referent ineludible per als nostres jóvens, una presència propera, un nom que s’inscriga dins de les vivències en estos anys decisius en la seua formació com a adults compromesos amb les noves realitats de les primeres dècades del segle xxi. En poques paraules, tractarem de fer de Fuster el que Shakespeare és dins del món de parla anglesa: un símbol ineludible a l’hora de forjar i incentivar el pensament crític i antidogmàtic dels nostres futurs ciutadans”.

Les jornades se celebraran en el Centre del Carme Cultura Contemporània, i està prevista l’assistència d’unes seixanta persones, que ja han formalitzat la seua inscripció. L’acollida entre el professorat ha sigut “tot un èxit”, segons explica Carme Manuel, ja que molts dels sol·licitants s’han quedat sense plaça. “Si Fuster ha de perdurar en la nostra història i imaginari col·lectiu, hem de confiar en els nostres ensenyants i en els esforços que sempre han fet per a dur avant l’educació de les noves generacions, que han de conéixer la importància i l’impacte de la seua obra”, conclou Carme Manuel.

Leave a Reply

Your email address will not be published.