fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Després de “Castelló educa” – L’opinió de Jordi Tàrrega

Després de “Castelló educa” – L’opinió de Jordi Tàrrega

La primera edició de “Castelló educa” ja és història. Va estar un èxit de participació, un èxit organitzatiu, i altament positiu tot el que suposa d’intercanvi d’experiències i de reflexió per part dels agents implicats en l’educació, de tota la comunitat educativa.

Tot i això, remarcant que es tracta de la primera edició, i de que es tracta d’un projecte amb clara vocació de continuïtat, hem de reflexionar sobre tot el que és millorable i que, sense cap mena de dubte, anirà millorant-se en edicions futures.

Una tasca pendent és la publicació (sigue en els mitjans que sigue: on-line, en paper…) de les conclusions, dels debats, dels itineraris, de les experiències, de tot el viscut en tres dies intensos. Per a que perdure, però sobretot, per a que les persones que prendran les decisions que afectaran el futur de la ciutat i el futur de l’educació puguin tenir-ho a les seues mans com a referència d’obligada consulta.

Pensant ja en futures edicions, hi ha molts més actors i actrius, agents que són educadores i que ni tan sols ho saben, no en són conscients, que hauran d’anar sumant-se, aportant, però també obtenint, noves idees, nous projectes, sinergies i projectes comunitaris que aniran fent de Castelló de la Plana una ciutat cada cop més educadora, més implicada en l’educació, i que pensarà més en l’educació com a eina fonamental per al canvi social, per a la millora i per a l’evolució de la societat castellonenca, en conjunt, i de totes i cadascuna de les persones que en formen part, en particular.

Eduquem totes les persones, simplement amb la nostra actitud, amb la nostra forma d’actuar, de parlar, i de relacionar-nos amb el nostre entorn i amb les altres persones. Eduquen les arquitectes quan dissenyen habitatges, edificis i espais urbans. Eduquen les empresàries amb la responsabilitat social corporativa de les seues empreses. Eduquen les comerciants amb el disseny dels seus aparadors i amb la seua publicitat. Eduquen les associacions de veïns, culturals, clubs esportius, i tota mena d’entitats que configuren la xarxa cívica de la nostra societat. I per descomptat, eduquen les famílies i eduquen els professionals de l’ensenyament.

El que hem d’aconseguir és, com si fóssim una gran orquestra simfònica, és seguir totes la mateixa partitura, cadascuna amb la seua veu o amb el seu instrument, i la partitura hem de confeccionar-la entre totes. La ciutat educadora és aquesta partitura que composarem cooperativament, una obra nova, inèdita, i que sonarà bé si totes les parts implicades hi posen el cor en composar-la i en interpretar-la.

Confiem en comptar amb el suport de totes les entitats, moviments, administracions i persones que s’hi han implicat en la primera edició de “Castelló educa” per a les properes edicions, però també esperem que es sumaran moltes més. Són totes les que estan, però no estan totes les que són… I totes fan falta, no en sobra ninguna.

Així doncs, a pensar, preparar, organitzar i construir la segona edició de “Castelló educa”, ja falta menys. Endavant!

Jordi Tàrrega i Sangüesa és portaveu de la Comissió Sectorial Socioeducativa de Compromís per Castelló

Leave a Reply

Your email address will not be published.