fbpx

Diputaci贸 Castell贸 de la Plana Vila-real Almassora Benicarl贸 Borriana Vall d'Uix贸 Vinar貌s Onda Altres municipis

A prop貌sit de jornades i horaris – L’opini贸 de Jordi T脿rrega

A prop貌sit de jornades i horaris – L’opini贸 de Jordi T脿rrega

El Portaveu de la Comissi贸 Sectorial Socioeducativa de Comprom铆s per Castell贸 ens escriu amb motiu de la questi贸 de la jornada escolar continua.

L’anterior article s’acabava fent un esment a la disminuci贸 de ratios (alumnes per professor) a les aules, aix铆 com a la recuperaci贸 de l铆nies i estudis suprimits en les diferents campanyes de retallades que hem patit, i de les jornades laborals del personal docent anteriors a (la mal anomenada) crisi.

Per貌 parlant de jornades, lectives per a l’alumnat i laborals per al professorat, se’m va quedar al tinter la q眉esti贸 de la jornada escolar continua, o compactada, a l’educaci贸 prim脿ria.

L’actual govern valenci脿 ha afrontat la q眉esti贸 directament, treballant seriosament sobre el tema, cosa que no va fer l’anterior administraci贸 educativa, tot i que el debat ja portava anys obert. Ha hagut un 鈥減rograma experimental de jornada continua鈥 que, en la pr脿ctica, no ha estat avaluat amb criteris objectius, tampoc s’han establert els criteris per a que qualsevol centre puga acollir-se a aquest programa.

Ara, s’han fixat unes condicions pr猫vies:

1. Qualsevol modificaci贸 de l’horari escolar tindr脿 car脿cter extraordinari i puntual, i haur脿 de comptar amb un pla espec铆fic d’organitzaci贸 de la jornada escolar que incloga activitats extraescolars gratu茂tes per garantir l’obertura dels centres fins les 17 h.

2. L’administraci贸 t茅 l’obligaci贸 d’assegurar a les fam铆lies el servei escolar des de les 9 fins les 17 h .

3. L’objectiu de l’administraci贸 educativa 茅s la qualitat de l’educaci贸 i, per tant, garantir un aprenentatge 貌ptim a l’alumnat.

4. Exigir un ampli consens per acollir-se a la modificaci贸 de l’horari escolar.

5. Ser脿 molt important la participaci贸 dels 貌rgans municipals, at猫s que els canvis d’horari escolar tenen una repercussi贸 molt directa a la vida quotidiana dels nostres pobles i ciutats.

Si es donen aquestes condicions, el Govern de la Generalitat, i m茅s concretament la Conselleria d’Educaci贸, estableix que partint de la proposta del Consell Escolar de Centre, la Direcci贸 traslladar脿 la sol路licitud a l’Ajuntament i li demanar脿 un informe (favorable o no) que ser脿 previ a la consulta al Consell Escolar Municipal. En cas d’informe favorable la Direcci贸 del Centre elaborar脿 el Pla Espec铆fic d’Organitzaci贸 de la Jornada Escolar que haur脿 de ser aprovat, per majoria qualificada de dos ter莽os, al Claustre i al Consell Escolar de Centre.

Despr茅s d’aquests passos encara queda l’aprovaci贸 per part dels Serveis Territorials i per la Direcci贸 General de Pol铆tica Educativa de la Conselleria, qui emetr脿 una autoritzaci贸 provisional condicionada a la consulta a les fam铆lies. A la consulta a les fam铆lies es requerir脿 el vot afirmatiu del 55% de vots del cens. Amb els resultats d’aquesta consulta, ser脿 la Direcci贸 General de Pol铆tica Educativa qui autoritzar脿, si procedeix, definitivament el Pla Espec铆fic que el centre haur脿 presentat.

Mai estarem parlant d’un fet irreversible, l’autoritzaci贸 ser脿 per a tres cursos escolars, renovables sempre i quan els resultats complisquen les millores previstes, i l’avaluaci贸 haur脿 de fer-se en funci贸 de la incid猫ncia del nou horari escolar sobre el proc茅s d’ensenyament-aprenentatge i els resultats obtinguts per l’alumnat del centre.

Jordi-T脿rrega

Jordi T脿rrega Sang眉esa 茅s聽Portaveu de la Comissi贸 Sectorial Socioeducativa聽de Comprom铆s per Castell贸.

Leave a Reply

Your email address will not be published.