fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

El PP demana a Marco que “escolti” als comerços del carrer Zaragoza, que demanen “més il·luminació i millors accessos” per a dinamitzar les vendes

El PP demana a Marco que “escolti” als comerços del carrer Zaragoza, que demanen “més il·luminació i millors accessos” per a dinamitzar les vendes

“Els comerços d’este carrer denuncien que, malgrat que paguen impostos de primera, per estar situats en ple cor de la ciutat, les campanyes que es desenvolupen per a dinamitzar el centre no arriben més enllà de l’avinguda Rei Don Jaime, per la qual cosa se senten desatesos per un equip de govern que no està impulsant mesures realment efectives per a fomentar les vendes en un mes comercial per excel·lència, com el de desembre”, ha indicat.

La regidora del Grup Municipal Popular a l’Ajuntament de Castelló, María España, ha demanat a l’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, que “faci un volt pel carrer Zaragoza de la ciutat i escolti les peticions dels comerciants” que, entre altres necessitats, “reclamen que es millori la il·luminació d’aquesta via de la ciutat i millori els accessos” per a dinamitzar les vendes, especialment de cara a les festes nadalenques.

Espanya, que ha visitat aquesta cèntrica via de la ciutat dins de la ronda de contactes amb els responsables de diversos establiments de les zones comercials de la ciutat juntament amb la també regidora del Grup Municipal Popular Susana Fabregat i la representant del PP en el Consell de Comerç de Castelló, Gràcia Rodríguez, ha explicat que “a la caiguda de vendes que han experimentat els establiments a causa de la pandèmia se suma l’absència de mesures efectives per a revitalitzar les compres en una zona de la ciutat que ha vist empitjorar la seva accessibilitat en els últims anys”.

La regidora del Grup Municipal Popular ha explicat que “d’una banda, els comerços lamenten la deficient il·luminació que caracteritza el carrer Zaragoza, la qual cosa es fa especialment palès durant els mesos d’hivern, una circumstància que, lluny de convidar al consum, fa que el carrer resulti molt poc atractiva per als potencials clients, ja que es queda molt fosca, la qual cosa genera sensació de tristesa”.

“A això se sumen les dificultats d’accés per als clients que abans venien d’altres municipis veïns, que han vist com cada vegada els resultava més complicat arribar amb el seu vehicle fins al centre de la ciutat i han optat finalment per deixar de comprar en els establiments tradicionals i acudir a les grans superfícies de la perifèria, on sí que tenen facilitats d’aparcament”, ha afegit.

Al seu torn, Espanya ha indicat que “els comerços d’aquest carrer també denuncien que, malgrat que paguen impostos de primera com en el cas de l’Impost de Béns immobles (IBI), per estar situats en ple cor de la ciutat, les campanyes que es desenvolupen des d’institucions com l’Ajuntament de Castelló per a dinamitzar el centre no arriben més enllà de l’avinguda Rei Don Jaime, per la qual cosa se senten desatesos per un equip de govern que no està impulsant mesures realment efectives per a fomentar les vendes en un mes comercial per excel·lència, com el de desembre”. En aquest sentit, ha recordat que “si l’equip de govern no alleuja la pressió fiscal en una ciutat que frega les 16.000 persones desocupades, la contenció de la despesa per part d’una ciutadania que veu cada vegada el seu futur amb major incertesa tampoc afavoreix la recuperació econòmica d’un sector que, en alguns casos, ha vist caure les seves vendes en més d’un 85%”.

Per això, Espanya ha demanat a l’alcaldessa de la ciutat, Amparo Marco, que “a més d’alleujar la pressió fiscal, arbitri mesures que facin més atractives els carrers del centre de la ciutat i que, a més de reforçar la il·luminació, no sols durant la campanya nadalenca, faciliti l’accés al centre als potencials clients amb mesures com el repartiment de places gratuïtes d’aparcament o campanyes efectives de dinamització, com les que vam proposar des del PP i que plantejaven crear una línia directa d’ajudes al comerç per valor de 600.000 euros amb bons al consum per a bonificar les compres o la creació d’una línia d’ajudes directes per a pimes i autònoms per valor de 3 milions d’euros, iniciatives per a ajudar el sector a incrementar el seu percentatge de vendes i, per tant, recuperar-se econòmicament després d’una temporada més que complicada a causa de la crisi derivada de la pandèmia”.

Leave a Reply

Your email address will not be published.