fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

La Diputació instarà al nou Govern d’Espanya a prioritzar el ‘full de ruta’ d’infraestructures essencials per a la província

La Diputació instarà al nou Govern d’Espanya a prioritzar el ‘full de ruta’ d’infraestructures essencials per a la província

El Govern Provincial elevarà al Ple del dimarts una moció perquè mantinga el compromís amb les infraestructures de Castelló.

La Diputació de Castelló instarà al nou Govern d’Espanya a continuar amb el full de ruta marcat per l’anterior executiu a l’hora de dur a terme les infraestructures necessàries per a permetre el desenvolupament de noves oportunitats en la província. Així, el Govern Provincial elevarà al debat de la Corporació en el Ple del pròxim dimarts 19 de juny una moció que demana el compromís del Govern amb les infraestructures de la província.

El vicepresident del Govern Provincial i portaveu, Vicent Sales, ha destacat que “la província necessita per a seguir desenvolupant-se i sent competitiva en igualtat d’oportunitats amb la resta de territoris, de l’engegada d’infraestructures útils que són essencials per a impulsar la nostra economia. En els últims anys, el Govern d’Espanya ha apostat per Castelló, i volem que eixe compromís es mantinga pel bé del nostre territori perquè eixos projectes són estratègics per al progrés econòmic i social de la nostra terra”.

Cal recordar que en els últims exercicis el Govern d’Espanya ha apostat per infraestructures útils per al nostre territori, com és el cas d’engegada de l’AVE Castelló-Madrid, millores en la variant de la N-340 entre Peníscola-Benicarló-Vinaròs, la iniciació de les obres de la N-232 o que s’elevaren les freqüències de la línia de rodalies C6, que amb el nou Pla de Millora de la Qualitat del Rodalies a la Comunitat Valenciana 2017-2025 garanteix l’augment de freqüències de quatre a dotze, entre Castelló i el Baix Maestrat, l’augment de les mercaderies en la línia Sagunt-Sogorb-Terol i la pròxima licitació de les obres de la A7 en el nord, inclosa en el Pla d’Inversió en Carreteres, l’inici del corredor Mediterrani o els accessos sud al Port.

cal assenyalar a més, segons Sales, “l’augment de més del 95% en la inversió real del Ministeri de Foment per a la província de Castelló per a este 2018”. Concretament, en el cas de les carreteres, s’ha augmentat la inversió fins als 19,35 milions d’euros i en el cas de la xarxa ferroviària, augmenta un 164,7 %, destacant l’aposta del Ministeri de Foment pel Port de Castelló, comprometent-se a finançar el 50% de les obres de l’accés ferroviari sud i licitant les obres de la CS-22 fins al Port de Castelló, i el Corredor Mediterrani, on ja s’ha adjudicat l’estudi informatiu del tram d’alta velocitat ferroviària entre València i Castelló que permetrà la implantació de doble plataforma en el tram del Corredor Mediterrani comprès entre València i Castelló, amb pressupost de construcció d’uns 1.170 milions d’euros.

“El Govern és coneixedor del deute que arrossega amb la província de Castelló i de la insuficiència financera que patim. Esta dinàmica ha de trencar-se en benefici de l’interés general, atenent l’impuls d’una zona d’Espanya que per situació geogràfica, activitat econòmica reuneix totes les condicions per a ser una de les àrees més pròsperes del nostre país”, ha indicat Sales.

Leave a Reply

Your email address will not be published.