fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Consum promociona el peix del Grau entre escolars amb una campanya que inclou esmorzars en la llotja

Consum promociona el peix del Grau entre escolars amb una campanya que inclou esmorzars en la llotja

Prop de 200 estudiants de tres col·legis del Grau participen en l’experiència pilot impulsada per la regidora Mary Carmen Ribera

Quasi 200 estudiants de Primària del Grau participen en una campanya pilot de promoció de Peix del Grau. L’Ajuntament de Castelló, a través de la Regidoria de Consum, ha engegat aquesta setmana la iniciativa amb la qual alumnat de 3r a 5é de Primària dels tres col·legis del Grau que s’han volgut adherir –El Pinar, Juan Sebastián Elcano i L’Illa- no solament coneixen els avantatges del Peix del Grau sinó que també visiten les instal·lacions portuàries i amplien els seus coneixements sobre la pesca.

La regidora Mary Carmen Ribera ha explicat que “aquesta iniciativa pretén fomentar el consum del peix del Grau entre els més xicotets de la casa com a aliment de proximitat i de qualitat i també com a forma de suport al sector pesquer”. Per a açò, la Regidoria de Consum en col·laboració amb la Confraria de Pescadors ha organitzat com a experiència pilote aquesta campanya que inclou xarrades per als xiquets i xiquetes dins de la mateixa llotja en la qual pescadors experimentats expliquen les diferents formes de pesca, tipus d’embarcacions, les espècies de peixos més comuns de la zona i el funcionament de la subhasta de peix que es realitza.

“Una vegada visitada la Llotja s’elabora un esmorzar amb peix del Grau dins del recinte portuari perquè xiquets i xiquetes degusten un producte fresc i natural que a voltes tant costa d’introduir en les seues dietes”, destaca la regidora de Consum, Mary Carmen Ribera. L’edil afegeix que “aquesta és una manera pràctica d’animar-los al fet que consumen els productes que tenen al seu abast, productes frescos i de proximitat que, a més, ajuden a dinamitzar l’economia local”.

Després de l’esmorzar, visiten el Museu de la Mar amb un recorregut guiat perquè puguen resoldre tots els seus dubtes, ampliar la informació i conèixer una mica millor un sector tan tradicional i tan arrelat en el Grau com la pesca. La primera jornada d’aquesta campanya ha comptat amb la presència de la mateixa regidora de Consum, Mary Carmen Ribera, i del tinent d’Alcaldia del Grau, Rafa Simó, que ha aplaudit “una iniciativa que dóna una visió molt completa sobre el món de la pesca i acosta al públic familiar un producte tan nostre i de tanta qualitat com és el peix del Grau”.

“Per a completar el contingut didàctic d’aquesta iniciativa i promoure el consum de peix del Grau a casa després de l’experiència viscuda en el port pesquer, se’ls lliura un receptari de cuina marinera amb plats senzills i saborosos que podran preparar a casa”, ha apuntat la regidora Mary Carmen Ribera. Aladrocs farcits, suflé de tonyina, mandonguilles de lluç, canelons, rotllets de carabassó i orada, calamar i sèpia són les propostes que apareixen en aquest receptari en el qual a més de la preparació dels plats, s’inclou informació sobre el peix que s’utilitza i es treballa el vocabulari dels productes que s’utilitzen.

Leave a Reply

Your email address will not be published.