fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Creix l’interès per Peníscola en el mercat asiàtic

Creix l’interès per Peníscola en el mercat asiàtic

Els grups gaudeixen de la singularitat del penyal sobre el qual s’assenta la Ciutat Antiga i el seu Castell, així com la gastronomia local basada en els productes del mar

Els carrers del Nucli Antic de Peníscola, així com els voltants de la ciutadella són ja escenaris habituals per als turistes asiàtics que, setmana rere setmana, arriben a la ciutat.

No és estrany ja trobar-se amb els flaixos de les càmeres d’aquests grups de japonesos o xinesos que, al llarg de tot l’any, paren a Peníscola dins de la ruta que realitzen per a visitar la península Ibèrica.
Kuoni, un dels touroperadores de referència dins del mercat asiàtic, a través de Gulliver´s Travel Associated que operava a Europa aquests grups, va incloure fa quasi deu anys aquesta visita en el tour entre Barcelona i València amb èxit, ja que els grups se succeeixen al llarg dels dotze mesos de l’any, com a mínim, en una ocasió per setmana.

Els grups, d’aproximadament quaranta turistes, es multipliquen en la temporada alta fins a sumar cinc arribades setmanals en els mesos de màxima ocupació.

La visita a la ciutat pontifícia és una de les més valorades malgrat no incloure pernoctació, ja que en les enquestes de qualitat dels restauradors que visiten, la gastronomia i el patrimoni cultural i arquitectònic de Peníscola són molt bé valorats.

El total d’arribades, concretament des de Japó, en 2013 superava les 3500, sent l’any de major afluència des de l’inici d’aquestes operatives per tot el país, després de la celebració en 2012 de l’exposició internacional de bonsai Sakka Tingues en la localitat castellonenca.

Després de consolidar el mercat nipó, altres països com Xina, on es va emetre en 2014 el famós programa de rutes turístiques pel món dedicat a Peníscola dins d’un tour espanyol, es disparaven les peticions per a visitar la destinació turística de la costa mediterrània. També Corea del Sud i Taiwan envien grups de turistes en ruta que trien Peníscola com a visita ineludible dins del seu viatge per Espanya. En aquests països, en els últims anys, s’han difós campanyes publicitàries de marques com a LG o Samsung, que han comptat amb l’escenari d’excepció de la Ciutat en el Mar per als seus respectius rodatges, facilitant la seua promoció a través de la pantalla del televisor i internet als habitatges i dispositius mòbils de centenars de milers d’asiàtics.

Leave a Reply

Your email address will not be published.