fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana iniciarà al setembre les proves de control d’aforament en les principals estacions de Metrovalencia

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana iniciarà al setembre les proves de control d’aforament en les principals estacions de Metrovalencia

La primera fase de l’anàlisi de dades en laboratori conclou esta setmana i la que ve s’iniciarà l’estudi d’informació en les 24 pantalles instal·lades.

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) finalitza esta setmana l’anàlisi de dades en laboratori del sistema de control d’aforament que permetrà establir la limitació d’accés a aquells trens de la xarxa de Metrovalencia que puguen superar el nombre de viatgers prèviament fixat al pas de cada estació.

La setmana que ve, ja al setembre, s’iniciaran les proves en les 24 pantalles que s’han instal·lat en els accessos a les andanes de les estacions més concorregudes de la xarxa, en les quals s’oferirà informació relativa a la superació de l’aforament, de manera que el client puga saber si els passos estan bloquejats o no i en quin interval de temps es desbloquejaran si és el cas.

L’objectiu d’esta actuació, tal com ha assegurat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, és “complir amb les mesures establides per a l’ús del transport públic a conseqüència del coronavirus”.

En opinió d’Arcadi España, la mesura “s’emmarca dins de les accions desenvolupades per l’empresa pública per a garantir la seguretat dels usuaris i usuàries del nostre transport públic”.

Les pantalles s’han instal·lat en les estacions de Colón, Xàtiva, Àngel Guimerà, Machado, Benimaclet, Facultats, Albereda, Avinguda del Cid, Torrent Avinguda, Patraix, Jesús, Plaza España, Nou d’Octubre, Mislata, Amistat-Casa de la Salut, Ayora i Beniferri.

D’esta manera, l’empresa de la Generalitat determinarà el nombre màxim de persones que podran pujar en cada estació i limitar així el pas dels viatgers i viatgeres per la línia de validació d’aqueixa estació.

Amb este sistema, es treballa en una estimació prèvia de la capacitat de tots i cadascun dels trens de Metrovalencia en les condicions actuals, ja que la limitació ve determinada per la capacitat d’ocupació dels trens i no de les andanes de les estacions, en els quals es recomana distribuir-se al llarg dels mateixos seguint les indicacions assenyalades en el sòl i guardar distància amb altres persones usuàries.

FGV realitza comptatges regulars de viatgers i viatgeres mitjançant tècniques “big data”, amb vista a establir l’adequació d’aforaments, amb una fiabilitat superior al 80%. El següent pas està sent la comptabilització mitjançant les cambres de l’interior de les unitats, amb les quals s’estima obtindre una fiabilitat del 97%.

Una vegada s’hagen completat els treballs de control d’aforament en la xarxa de Metrovalencia, s’estendran al TRAM d’Alacant i a les línies del tramvia a València.

Leave a Reply

Your email address will not be published.