fbpx

Diputaci贸 Castell贸 de la Plana Vila-real Almassora Benicarl贸 Borriana Vall d'Uix贸 Vinar貌s Onda Altres municipis

La Generalitat rehabilitar脿 les estructures, cobertes i fa莽anes dels antics tallers d’FGV a Torrent

La Generalitat rehabilitar脿 les estructures, cobertes i fa莽anes dels antics tallers d’FGV a Torrent

Les actuacions estan en proc茅s de licitaci贸 i compten amb un pressupost de prop de 850.000 euros.

La Generalitat rehabilitar脿 les estructures, cobertes i fa莽anes dels antics tallers ferroviaris de Torrent, a fi de garantir i incrementar la durabilitat de les instal路lacions. Ocupen una superf铆cie de 26.659,78 metres quadrats, dels quals 7.579,96 corresponen a edificacions com la nau principal i les cotxeres.

Per a aix貌, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat el proc茅s de licitaci贸 per a la remodelaci贸 estructural del recinte per un import inicial de 845.940,46 euros, IVA incl貌s, amb un termini d’execuci贸 de vuit mesos a partir de l’adjudicaci贸 i signatura del contracte.

Una vegada realitzat l’estudi de patologia i c脿lcul estructural per a les instal路lacions i la conseg眉ent redacci贸 del projecte, FGV ha presentat a licitaci贸 les obres per a fer els treballs en 2020.

Els tallers i cotxeres de Torrent van ser projectats per l’enginyer Santiago Castro Card煤s, i llocs en servei per la Companyia de Tramvies i Ferrocarrils de Val猫ncia l’any 1963, i s’empraven per a realitzar el manteniment del material m貌bil que l’esmentada empresa utilitzava en la l铆nia que unia Val猫ncia amb Vilanova de Castell贸, que avui 茅s part de la l铆nia 1 d’FGV.

Quan va iniciar la seua activitat l’actual seu d’FGV a Val猫ncia Sud, que compr猫n tallers i cotxeres, les instal路lacions de Torrent van passar en 1992 a convertir-se en auxiliars de tallers i magatzem. Actualment, este complex de naus industrials, al costat de la seua platja de vies, servix tamb茅 de dip貌sit de la col路lecci贸 de Material Hist貌ric d’FGV.

Estes instal路lacions, tancades actualment al p煤blic, acullen m茅s de 70 trens i tramvies hist貌rics els segles XIX i XX, 13 dels quals estan totalment restaurats. Entre les peces conservades destaquen el tramvia de cavalls del segle XIX, l’煤ltim que va circular a Val猫ncia abans del tancament del servei en els anys 60 del passat segle, trens com “Els portuguesos” o el cotxe Sal贸 Break.

Leave a Reply

Your email address will not be published.