Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

La Generalitat rehabilitarà les estructures, cobertes i façanes dels antics tallers d’FGV a Torrent

La Generalitat rehabilitarà les estructures, cobertes i façanes dels antics tallers d’FGV a Torrent

Les actuacions estan en procés de licitació i compten amb un pressupost de prop de 850.000 euros.

La Generalitat rehabilitarà les estructures, cobertes i façanes dels antics tallers ferroviaris de Torrent, a fi de garantir i incrementar la durabilitat de les instal·lacions. Ocupen una superfície de 26.659,78 metres quadrats, dels quals 7.579,96 corresponen a edificacions com la nau principal i les cotxeres.

Per a això, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat el procés de licitació per a la remodelació estructural del recinte per un import inicial de 845.940,46 euros, IVA inclòs, amb un termini d’execució de vuit mesos a partir de l’adjudicació i signatura del contracte.

Una vegada realitzat l’estudi de patologia i càlcul estructural per a les instal·lacions i la consegüent redacció del projecte, FGV ha presentat a licitació les obres per a fer els treballs en 2020.

Els tallers i cotxeres de Torrent van ser projectats per l’enginyer Santiago Castro Cardús, i llocs en servei per la Companyia de Tramvies i Ferrocarrils de València l’any 1963, i s’empraven per a realitzar el manteniment del material mòbil que l’esmentada empresa utilitzava en la línia que unia València amb Vilanova de Castelló, que avui és part de la línia 1 d’FGV.

Quan va iniciar la seua activitat l’actual seu d’FGV a València Sud, que comprèn tallers i cotxeres, les instal·lacions de Torrent van passar en 1992 a convertir-se en auxiliars de tallers i magatzem. Actualment, este complex de naus industrials, al costat de la seua platja de vies, servix també de dipòsit de la col·lecció de Material Històric d’FGV.

Estes instal·lacions, tancades actualment al públic, acullen més de 70 trens i tramvies històrics els segles XIX i XX, 13 dels quals estan totalment restaurats. Entre les peces conservades destaquen el tramvia de cavalls del segle XIX, l’últim que va circular a València abans del tancament del servei en els anys 60 del passat segle, trens com “Els portuguesos” o el cotxe Saló Break.

Leave a Reply

Your email address will not be published.