fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Més de 10.000 usuaris visiten els continguts del Geoportal de mapes turístics de Peníscola

Més de 10.000 usuaris visiten els continguts del Geoportal de mapes turístics de Peníscola

Les xifres de visites a la geolocalització de recursos turístics en mapes interactius orientats al turista familiar destaquen lleugerament sobre les visites a la informació sobre Peníscola de Cinema.

La regidoria de Turisme de l’Ajuntament de Peníscola presentava el passat mes de juny el seu geoportal, “un projecte de mapes online que localitzen i virtualitzen en fotografies 360º les dues experiències més consolidades en la promoció de la destinació: Peníscola de Cinema i Peníscola familiar”, tal com ho definia el seu desenvolupador, Gersón Beltran, de la Universitat de València i la consultora especialitzada en màrqueting online i tecnologia geoespacial Marketingeo, de la qual forma part també Agustín Arambul, com a especialista en turisme virtual.

L’objectiu d’esta acció pionera a la Comunitat Valenciana és oferir al turista diferents mapes online perquè trobe amb facilitat els recursos i serveis que necessita, així com facilitar el seu mobilitat en la mateixa destinació, alguna cosa que els visitants de la ciutat semblen estar valorant positivament a la vista de les xifres del primer mes del seu funcionament.

En total, més de 10.000 usuaris han accedit als continguts d’esta eina, destacant els 3.171 que han triat els mapes realitzats amb tecnologia Google My Maps. És significatiu el nombre de pàgines vistes de la pàgina web que centralitza tots els mapes online, que ha registrat un total de 4.938; així com el nombre de tours virtuals amb vista 360 graus dels recursos turístics geolocalitzats, amb un total de 6.276.

Els stoyrmaps, mapes creats per a mostrar les experiències turístiques, han tingut un total de 752 visites i completen l’oferta d’eines amb les quals explica el Geoportal, tecnologia a la qual l’usuari pot accedir des de la mateixa web de turisme de Peníscola, des de la pàgina web del geoportal, des de la web de Peníscola de cinema, des de Google Maps, des dels Storymaps i des de la mateixa plataforma de Tour Virtual.

“Una aposta clara per la innovació per a millorar la competitivitat de la destinació turística que ja comença a donar els seus fruits, generant interès entre els nostres visitants de forma contundent i facilitant la seua experiència turística abans, durant i després de la visita a la destinació” ha valorat el mateix alcalde, Andrés Martínez, a la vista de les primeres dades dels usuaris.

Els mapes creats associen les localitzacions identificades als dos productes turístics que, de forma estratègica, està promocionant la destinació: el turisme familiar i el turisme vinculat a la condició de ciutat plató de la localitat. Així, des de diferents llocs web, el perfil de turista interessat a viatjar amb la seua família troba geolocalitzats en esta tecnologia recursos com a allotjaments certificats amb el segell de turisme familiar, restaurants amb menú infantil, parcs de jocs, zones d’oci per als més xicotets, centres mèdics, farmàcies o l’Àrea Infantil de la platja. En este cas, s’han registrat més de 1303 tours virtuals i 1596 vistes en Google My Maps.
Pel que fa a l’oferta de Peníscola de Cinema, els mapes identifiquen les localitzacions les pel·lícules i sèries rodades en la ciutat plató amb informació addicional sobre cada rodatge, la qual cosa ha generat un total de 1575 vistes en Google My Maps i 920 tours virtuals.

Leave a Reply

Your email address will not be published.