fbpx

Diputaci贸 Castell贸 de la Plana Vila-real Almassora Benicarl贸 Borriana Vall d'Uix贸 Vinar貌s Onda Altres municipis

Vila-real inicia els tr脿mits per a elaborar una normativa municipal que regule els vehicles de mobilitat personal

Vila-real inicia els tr脿mits per a elaborar una normativa municipal que regule els vehicles de mobilitat personal

L’alcalde sol路licita els informes preceptius per a establir les condicions de la seua utilitzaci贸 en les vies urbanes de la ciutat en el marc dels canvis en el Reglament General de Circulaci贸 que han entrat en vigor aquest 2 de gener.

L’Ajuntament de Vila-real ha fet un primer pas per a elaborar una regulaci贸 municipal sobre l’煤s de vehicles de mobilitat personal en les vies urbanes de la ciutat amb la finalitat d’establir una normativa espec铆fica a nivell local en el marc dels canvis en el Reglament General de Circulaci贸 aprovats pel Govern central i que han entrat en vigor aquest 2 de gener.

Per aix貌, l’alcalde de la ciutat, Jos茅 Benlloch, ha signat una provisi贸 per a sol路licitar els informes preceptius al t猫cnic de Mobilitat de l’Ajuntament aix铆 com al comissari principal cap de la Policia Local per a 鈥渓’estudi de la nova mobilitat a trav茅s de la circulaci贸 dels vehicles de mobilitat personal (VMP) pel fet que en l’espai urb脿 han de conviure cada dia m茅s mitjans de transport鈥. Aix铆 mateix, se sol路licita l’estudi de 鈥渓es possibilitats t猫cniques a fi de poder elaborar una normativa municipal per a regular les condicions de la seua utilitzaci贸 i circulaci贸 en les vies urbanes de la nostra ciutat tenint en compte que es tracta de mitjans de transport que tenen un gran recorregut i acceptaci贸 entre la ciutadania i que s贸n una alternativa de mobilitat sostenible i de futur a les ciutats modernes鈥, remarca l’alcalde.
La voluntat d’aprovar aquesta regulaci贸 local respon a la realitat actual, amb la proliferaci贸 de l’煤s d’aquests vehicles de mobilitat personal, especialment els patinets el猫ctrics, en els espais p煤blics de la ciutat i la necessitat d’establir una normativa espec铆fica que permeta 鈥渓a conviv猫ncia entre aquests i altres vehicles, per貌 sobretot que oferisca una major seguretat tant als usuaris d’aquests mitjans de transport com als vianants鈥. De fet, els canvis en el Reglament General de Circulaci贸 que han entrat en vigor aquest 2 de gener es refereixen a la prohibici贸 que aquests VMP circulen per voreres i zones per als vianants. Tampoc poden circular per vies interurbanes, ni autovies, autopistes, travessies o t煤nels urbans. Els usuaris d’aquests VMP han de complir les normes de circulaci贸 com la resta de vehicles i han de circular a un m脿xim de 25 quil貌metres per hora.

La nova legislaci贸 tamb茅 contempla que els ajuntaments adapten els seus ordenances per a incloure aquests vehicles i que establisquen, si aix铆 ho estimen oport煤, zones d’aparcament espec铆fiques.

En aquest sentit, l’Ajuntament de Vila-real ja ha adquirit, a trav茅s de l’脿rea de Mobilitat de la Regidoria de Territori, dues bases d’aparcament i c脿rrega per a patinets el猫ctrics que s’instal路laran a manera de prova pilot per a donar resposta al creixent 煤s d’aquests Vehicles de Mobilitat Personal (VMP). La previsi贸 茅s col路locar un d’aquests dispositius a l’entorn de la pla莽a Major i un altre en els voltants de l’estaci贸 del ferrocarril per a testar la resposta per part dels usuaris.

Aquests dispositius permeten estacionar quatre unitats alhora, i disposen d’una presa de corrent a 220 V per a poder connectar el carregador, 2 ports USB per a carregar altres dispositius i espai per a guardar un casc. El sistema funciona a trav茅s d’un codi de quatre d铆gits que introdueix primer l’usuari per a poder col路locar el vehicle i ha de recordar despr茅s per a retirar-lo.

Leave a Reply

Your email address will not be published.