fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

El servei de mediació de Benicàssim resol quasi la totalitat dels conflictes entre ciutadans

El servei de mediació de Benicàssim resol quasi la totalitat dels conflictes entre ciutadans

En el que portem d’any s’han atès des del Servei de Mediació Municipal, un total de 54 casos

La regidora de Serveis Socials, Vanessa Batalla ha presentat el balanç del primer trimestre del Servei de mediació comunitària de Benicàssim. L’edil ha assenyalat que “ara arribar a un acord en un problema ciutadà és molt més senzill per als veïns de Benicàssim que compten amb un servei d’assessorament i assistència gratuït que permet evitar conflictes majors”.

El Servei de Mediació Municipal està a la disposició de tots els departaments de l’ajuntament perquè deriven casos des de qualsevol àmbit, però també està obert de manera directa a tots els residents per a millorar la convivència en el municipi.

Batalla ha detallat que en els dos últims anys, les peticions al servei han anat en augment, “Des de la seua engegada en 2013 s’han atés en el municipi més de 300 casos i la majoria amb resolució satisfactòria per a les parts. Açò significa que els bons resultats de la mediació comunitària es transmeten entre la ciutadania que cerca una ajuda perquè els problemes que puguen sorgir entre ciutadans se solucionen d’una manera pacífica, tranquil·la i amb equitat per als intervinents”.

La regidora ha recordat que “molts d’aquests problemes, són queixes entre veïns, per neteja, per molèsties per un gos que borda massa o per problemes en la llei de propietat horitzontal en comunitats de veïns, entre inquilí i arrendatari, o per excés de soroll. En principi, poden semblar problemes menors, però realment, per a qui ho pateix és un conflicte al qual necessita donar solució. En massa ocasions, els afectats no aconsegueixen per si mateixos arribar a un acord i la intervenció d’un professional els ajuda a trobar una solució satisfactòria per a tots dos”.
Els avantatges de la mediació són que la solució s’adopta de mutu acord, amb la qual cosa, es resol el problema sense llargues esperes i sense que un d’ells se senta en inferioritat de condicions; la rapidesa, ja que en ser un acord pacífic es converteix en eficaç i efectiu i que són solucions flexibles i equitatives.

A més, els problemes que semblen irresolubles adquireixen una altra perspectiva amb l’ajuda d’un mediador, ja que en acudir les parts de manera voluntària i de bona fe, ja s’està predisposant el camí perquè ambdues parts es vegen beneficiades per la solució.

En el primer trimestre del 2016, el nombre de casos atesos és de 54, la qual cosa suposa una xifra una mica superior a les atencions d’anys anteriors. Encara així, Batalla ha assenyalat que “volem que la gent conega aquest servei, perquè està a la disposició de qualsevol persona i perquè té la voluntat de garantir que s’escolta a totes les parts i que es respecten totes les posicions per a trobar la millor solució. Per aquest motiu hem volgut fer partícips als nous regidors de l’existència d’estos recursos que millora la convivència en la nostra localitat”.

Leave a Reply

Your email address will not be published.