fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Més de 3 milions de trucades al 112

Més de 3 milions de trucades al 112

José María Ángel presenta en Borriana la XV Jornada de Puertas Abiertas de Emergencias y Seguridad con motivo de la celebración hoy del “Día Europeo del 112”

El Servei d’Emergències “112 Comunitat Valenciana” va rebre un total de 3.190.824, cridades durant l’any 2015, segons ha informat avui el director de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel en la presentació de la XV Jornada de Portes Obertes sobre Emergències i Seguretat Pública.

José María Ángel ha presentat aquest matí el contingut de la jornada en l’ajuntament de Borriana, localitat que va acollir l’esdeveniment, acompanyat per l’alcaldessa de la localitat, María José Safont, el regidor de Seguretat Ciutadana Javier Gual, i el sotsdirector d’Emergències de la citada Agència, Jorge Suárez.

El director de l’Agència ha destacat que la Comunitat va ser la segona a establir aquest servei en el nostre país, i ha afegit que al llarg dels seus 17 anys de funcionament “s’ha anat consolidant com un nombre de referència en la resposta a les emergències i de qualitat en el servei”. En aquest sentit l’any passat es va resoldre la seua certificació de qualitat segons la norma ISO 9001:2008 concedit per l’Associació Espanyola de Normalització i Certificació (AENOR).

El Centre de Coordinació d’Emergències, organitzador de l’esdeveniment, fa coincidir aquesta commemoració europea amb la celebració d’una jornada lúdica que cada any té lloc en una població diferent de la Comunitat Valenciana. En aquesta ocasió, ha sigut la localitat castellonenca de Borriana l’encarregada d’acollir la Fira de les Emergències i la Seguretat Pública, on els visitants podran conèixer com actuen els serveis d’emergències per a donar resposta a qualsevol tipus d’urgència.

D’aquesta manera, José María Ángel ha avançat que el programa de la fira inclou exhibicions i tallers duts a terme per més d’una vintena d’agències i organismes col·laboradors relacionats amb les emergències i la seguretat. “L’objectiu -ha explicat Ángel-, és acostar als ciutadans l’excel·lent treball que realitzen els serveis d’emergències d’aquests organismes, donar-ho a conèixer i reconèixer-ho, ja que ells són els que definitivament s’encarreguen que visquem molt més tranquils”.

Per la seua banda, l’alcaldessa de Borriana, María José Safont, ha agraït que s’haja pensat en el municipi per a acollir enguany la fira, ja que en la seua opinió resulta “de vital importància que tant els veïns de Borriana com de la resta de la Comunitat puguen veure de forma directa com treballen aquests professionals i gaudisquen també dels atractius d’aquest municipi de la Plana Baixa que els obri les seues portes”.

El director de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències inaugurarà el dissabte la jornada a partir de les deu del matí en l’Avinguda de Londres de Borriana, acompanyat per l’alcaldessa de la localitat.

Radiografia de les Emergències

D’altra banda, el director de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències ha fet balanç del servei, i ha destacat que en els seus 17 anys de servei s’ha consolidat amb una mitjana de quasi 4 milions de trucades anuals i una mitjana diària de 10.500 aproximadament, la qual cosa significa 435 per hora i quasi 8 per minut. En total, en aquests 17 anys s’han rebut prop de 60 milions de trucades.

També ha ressaltat la important labor que realitzen els 164 professionals que treballen de forma directa en el servei, entre la plataforma operativa i la tecnològica, al mateix temps que ha aprofitat també per a destacar la labor de les 119 agències integrades en el Centre de Coordinació d’Emergències de l’Eliana.

El telèfon únic d’emergències “112 Comunitat Valenciana” és l’instrument de la Generalitat per a l’atenció i gestió de trucades d’emergència – accidentes, incendis, inundacions, urgències sanitàries, seguretat ciutadana, rescats, etc. – i es presta mitjançant l’atenció telefònica de les trucades d’emergència efectuades pels ciutadans i el posterior avís i coordinació dels diferents organismes implicats en la seua resolució.

El 112 atén totes les trucades realitzades des de qualsevol punt de la nostra Comunitat durant les 24 hores del dia, els 365 dies a l’any, sense cost algun i garantint un adequat tractament de les dades de caràcter personal. El servei atén cridades realitzades en castellà i valencià, les dues llengües oficials de la Comunitat, però també aquelles realitzades en anglès, francès i alemany. A més, a través de la web: www.112.cv.com , s’ofereix informació general a la ciutadania, com a recomanacions davant situacions d’emergència, informació en temps real sobre incidents, nivells de risc d’incendis i vent, precipitacions, etc.

Tagged with

Leave a Reply

Your email address will not be published.