fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Marco aposta per posar en valor els terrenys rústics que envolten la ciutat per a generar noves oportunitats econòmiques

Marco aposta per posar en valor els terrenys rústics que envolten la ciutat per a generar noves oportunitats econòmiques

L’alcaldessa destaca la importància d’apostar pel sector agroalimentari per al desenvolupament de la capital i la província.

L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha apostat avui per posar en valor tots els terrenys rústics que envolten la ciutat de Castelló i que actualment es troben abandonats. Marco ha explicat que “d’aquesta forma tindríem un cordó verd i podríem generar noves oportunitats d’ocupació per a joves agricultors i per a emprenedors que vulguen impulsar els productes de quilòmetre 0, que són la base de l’excel·lent gastronomia que tenim en la ciutat de Castelló” i ha detallat que el nou Pla General d’Ordenació Urbana serà l’eina que faça possible que aquest ús agrícola siga compatible amb els usos residencials i amb les zones d’especial protecció.

L’alcaldessa ha fet aquestes declaracions en la inauguració de la Jornada sobre la innovació en el sector agroalimentari castellonenc- ITA 2016 – IV Trobada Enginyers Agrícoles i Graduats, que s’ha celebrat avui en l’edifici municipal de Quatre Cantons. Amparo Marco ha explicat que el sector agroalimentari de Castelló ha sigut molt important en el passat de la nostra ciutat i la nostra província, ho és en el present i ha de seguir sent-ho en el futur perquè “és una font de generació d’ocupació, ajuda a cohesionar el territori, millora el medi ambient i la qualitat de vida dels ciutadans”.

La primera edil ha reconegut l’important esforç que s’està realitzant des del sector per a incorporar mecanismes innovadors que permeten competir en un context cada vegada més exigent, i ha indicat que, per a continuar en aquest camí, és necessari conèixer millor els mecanismes d’ajuda a la innovació a la disposició de les empreses agroalimentàries, com a subvencions, serveis d’assessorament o línies de finançament, d’acord amb les demandes actuals que arriben des de la Unió Europea i que marquen els diferents mercats.

Per a finalitzar, Marco ha mostrat la seua satisfacció perquè cada vegada hi ha més exemples d’empreses castellonencs que aposten amb èxit per innovar i açò els dóna un valor distintiu que els permet mantenir i ampliar la seua quota de mercat.

Leave a Reply

Your email address will not be published.