
Macián: “Treballem per als veïns i es mereixen ser escoltats pels qui avui governen la ciutat”.
El Grup Municipal Popular realitza l’activitat de fiscalització a través de les preguntes en les comissions setmanals d’innovació i ocupació, drets i serveis i participació ciutadana i transparència. Totes elles, apunta el seu portaveu adjunt, Juan José Pérez Macián, “corresponen a queixes veïnals, sol·licituds d’informació o qüestions d’interés general per a la ciutadania. Un total de 70 no han sigut solucionades ni tan sols respostes.”
Cal destacar que les comissions tenen com a funció principal l’estudi, informe o consulta dels assumptes que han de ser sotmesos a la decisió de la Junta de Govern local i a aquells programes o actuacions d’interés comú. Per aquest motiu, els populars creuen que “és primordial que aquestes preguntes, que corresponen a temes importants per als veïns, han de ser respostes, almenys, per l’Ajuntament i solucionar-les en els casos que siga necessari”, apunta Macián.
“Entre les preguntes no respostes es troben alguns temes molt importants com les ajudes en la pesca, obres antiinundació o subvencions a associacions i festes de barri, brutícia, desnonaments, seguretat ciutadana, reparacions en centres educatius o en espais públics, etc.”, afig Macián. A més, també s’ha preguntat per altres temes primordials per als veïns com són l’ocupació, la sanitat, la gestió de residus, les deficiències en el transport públic o les plagues de rates i mosquits.
El portaveu adjunt popular conclou que “si l’equip de govern no respon a les preguntes, s’està dificultant la labor de fiscalització i control de l’oposició. A més, resulta de molt poca eficàcia per als veïns que, l’única cosa que desitgen, és fer arribar les seues queixes i que siguen esmenats els seus problemes”. De fet, defensa l’edil, és un “dret clar de participació ciutadana, els veïns són per als quals treballem i mereixen que les seues propostes o problemes siguen escoltats”.