fbpx

Diputaci贸 Castell贸 de la Plana Vila-real Almassora Benicarl贸 Borriana Vall d'Uix贸 Vinar貌s Onda Altres municipis

Foment vol ampliar l’A-7 cap al nord de Castell贸

Foment vol ampliar l’A-7 cap al nord de Castell贸

El delegat de Govern a la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Moragues, ha avan莽at que el Ministeri de Foment ha “fet un pas m茅s i molt important amb les infraestructures vi脿ries de la prov铆ncia de Castell贸”.

“Es tracta d’un pas m茅s i molt important perqu猫 Castell贸 tinga una via r脿pida i gratu茂ta que va suposar no solament la connexi贸 amb el sud de la prov铆ncia de Tarragona sin贸 que permetr脿 este nou eix es convertisca en el gran corredor mediterrani de passatgers i mercaderies per carreteres”, ha afirmat Moragues qui ha subratllat l’esfor莽 inversor de Foment en esta infraestructura.

“El pressupost estimat 茅s de 349,7M鈧. El comprom铆s del Govern amb les infraestructures de la prov铆ncia de Castell贸 茅s innegable. Ja est脿 adjudicat les obres de condicionament del Port de Querol, en l’N-232 per prop de 40 milions i ara avancem en la prolongaci贸 de la CV-10”, ha destacat el delegat.

La informaci贸 p煤blica, l’anunci de la qual ser脿 publicat en els pr貌xims dies en el BOE, es realitza tant a l’efecte de l’article 12 de la Llei 37/2015, de 29 de setembre, de Carreteres com de la Llei 21/2013, d’11 de desembre, d’Avaluaci贸 Ambiental. Per tant, es podran remetre al路legacions tant referent a la concepci贸 del seu tra莽at i a la declaraci贸 d’inter茅s general com a relatius al seu impacte mediambiental. La documentaci贸 podr脿 ser consultada, entre altres llocs, en els Ajuntaments dels termes municipals afectats.

Caracter铆stiques t猫cniques del projecte
Els tres trams objecte d’estudi presenten una longitud d’aproximadament 48 km. La xarxa de camins es reposa assegurant la comunicaci贸 de totes les parcel路les adjacents afectades. D’igual manera la permeabilitat transversal queda resolta. Els tres trams es dissenyen per a una velocitat de 120 km/h i la seg眉ent secci贸 tipus:
鈥 Cal莽ades: 2×7,0 m
鈥 Vorals exteriors: 2,5 m
鈥 Vorals interiors: 1,0 m
鈥 Mitjana: 12,0 m

Tram Vilanova d’Alcolea 鈥 Les Coves de Vinrom脿
Este tram t茅 una longitud d’uns 14,2 km i tres enlla莽os. El pressupost d’inversi贸 estimat 茅s de 112,7 milions d’euros. El tra莽at s’inicia en el terme municipal de Vilanova d’Alcolea, m茅s concretament en l’enlla莽 de la CV-10 amb la CV-13, que d贸na acc茅s a l’aeroport de Castell贸. A m茅s d’este enlla莽 bescanviador, es projecten altres dos, que proporcionen connexi贸 a Benlloch, Vilanova d’Alcolea i La Torre d’en Dom茅nec. Al costat de l’enlla莽 amb la CV-13 i l’aeroport de Castell贸 es troba la zona ZEPA “Planiols 鈥 Benasques”, aprovada l’any 2009 i queda molt pr貌xim a esta, encara que sense afectar-la directament.

L’autovia discorre allunyada de les poblacions per a evitar els inconvenients que existeixen en les proximitats als nuclis urbans, aix铆 com minimitzar afeccions ac煤stiques.

La tra莽a discorre per l’oest del pol铆gon industrial de Les Coves de Vinrom脿, situat en el marge esquerre de la CV-10 entre els barrancs de Pe帽arroya i Pe帽alarga, que es creuen mitjan莽ant dos viaductes. El tra莽at creua la Via Augusta en el punt on la mateixa 茅s coincident amb la via pecu脿ria bugada del cam铆 dels Romans a Bell-lloc.

El final del tram connecta amb el de Les Coves de Vinrom脿 – La Salzadella, proper a l’enlla莽 d’acc茅s a la poblaci贸 de Les Coves de Vinrom脿.

Tram Les Coves de Vinrom脿 鈥 La Salzadella
La longitud del tram 茅s de 15,9 km i es dissenyen tres enlla莽os en el mateix. El pressupost d’inversi贸 estimat 茅s de 111,6 milions d’euros. El tra莽at s’inicia en el punt final de tram “Vilanova d’Alcolea 鈥 Les Coves de Vinrom脿” discorrent a l’oest de la CV-10 i allunyant-se dels nuclis urbans de Les Coves de Vinrom脿 i La Salzadella.

Despr茅s de travessar els barrancs Masvell, del Bosc i de la Rabosera, mitjan莽ant viaductes, l’actuaci贸 inclou un enlla莽 amb la carretera CV-129 a Alboc脿sser. Despr茅s de creuar mitjan莽ant viaducte el barranc de la Valltorta discorre pel peu de la Serra de la Solana, al costat del sinu贸s curs del riu Segarra, i tamb茅 a una l铆nia el猫ctrica de transport d’alta tensi贸. El final del tram connecta amb el seg眉ent de La Salzadella 鈥 Traiguera, proper a l’enlla莽 d’acc茅s a la poblaci贸 de La Salzadella i Tirig, en la carretera CV-134.

Tram: La Salzadella 鈥 Traiguera
La longitud del tram 茅s de 17,5 km i disposa de quatre enlla莽os. El pressupost d’inversi贸 s’estima en 125,4 milions d’euros. El tra莽at s’inicia en el punt final de l’anterior “Les Coves de Vinrom脿 鈥 La Salzadella” discorrent a l’oest de la CV-10 i allunyant-se dels nuclis urbans de La Salzadella, Sant Mateu, Xert, La Jana i Traiguera. S’inicia a l’oest de La Salzadella, i continua cap a Sant Mateu, travessant la carretera CV-130.

L’enlla莽 amb la CV-132 d贸na acc茅s a Sant Mateu i 茅s l’eixida natural del tr脿fic procedent del sud cap a Xert i els municipis de la comarca dels Ports (des de i cap a Morella). M茅s endavant, despr茅s del viaducte sobre la Rambla Cervera, es connecta amb la carretera N-232 a l’oest de La Jana. Des d’eixe punt, l’autovia se situa pel nord de La Jana, creua la CV-113 a Canet lo Roig i connecta amb l’N-232 a l’oest de l’inici de la variant Sud de Traiguera. Este enlla莽 a trav茅s de la CV-113 serveix d’acc茅s a esta poblaci贸, a la Jana i a Canet lo Roig.

Els 煤ltims 6 quil貌metres d’aquesta actuaci贸 s贸n coincidents amb el tra莽at arreplegat en el projecte Estudie Informatiu de la “Autovia A-7. Castell贸-L’Hospitalet de l’Infant. La Jana – El Perell贸”, que va obtenir la Declaraci贸 d’Impacte Ambiental amb data 25 de mar莽 de 2013.

Leave a Reply

Your email address will not be published.