fbpx

Diputació Castelló de la Plana Vila-real Almassora Benicarló Borriana Vall d'Uixó Vinaròs Onda Altres municipis

Foment vol ampliar l’A-7 cap al nord de Castelló

Foment vol ampliar l’A-7 cap al nord de Castelló

El delegat de Govern a la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Moragues, ha avançat que el Ministeri de Foment ha “fet un pas més i molt important amb les infraestructures viàries de la província de Castelló”.

“Es tracta d’un pas més i molt important perquè Castelló tinga una via ràpida i gratuïta que va suposar no solament la connexió amb el sud de la província de Tarragona sinó que permetrà este nou eix es convertisca en el gran corredor mediterrani de passatgers i mercaderies per carreteres”, ha afirmat Moragues qui ha subratllat l’esforç inversor de Foment en esta infraestructura.

“El pressupost estimat és de 349,7M€. El compromís del Govern amb les infraestructures de la província de Castelló és innegable. Ja està adjudicat les obres de condicionament del Port de Querol, en l’N-232 per prop de 40 milions i ara avancem en la prolongació de la CV-10”, ha destacat el delegat.

La informació pública, l’anunci de la qual serà publicat en els pròxims dies en el BOE, es realitza tant a l’efecte de l’article 12 de la Llei 37/2015, de 29 de setembre, de Carreteres com de la Llei 21/2013, d’11 de desembre, d’Avaluació Ambiental. Per tant, es podran remetre al·legacions tant referent a la concepció del seu traçat i a la declaració d’interés general com a relatius al seu impacte mediambiental. La documentació podrà ser consultada, entre altres llocs, en els Ajuntaments dels termes municipals afectats.

Característiques tècniques del projecte
Els tres trams objecte d’estudi presenten una longitud d’aproximadament 48 km. La xarxa de camins es reposa assegurant la comunicació de totes les parcel·les adjacents afectades. D’igual manera la permeabilitat transversal queda resolta. Els tres trams es dissenyen per a una velocitat de 120 km/h i la següent secció tipus:
• Calçades: 2×7,0 m
• Vorals exteriors: 2,5 m
• Vorals interiors: 1,0 m
• Mitjana: 12,0 m

Tram Vilanova d’Alcolea – Les Coves de Vinromà
Este tram té una longitud d’uns 14,2 km i tres enllaços. El pressupost d’inversió estimat és de 112,7 milions d’euros. El traçat s’inicia en el terme municipal de Vilanova d’Alcolea, més concretament en l’enllaç de la CV-10 amb la CV-13, que dóna accés a l’aeroport de Castelló. A més d’este enllaç bescanviador, es projecten altres dos, que proporcionen connexió a Benlloch, Vilanova d’Alcolea i La Torre d’en Doménec. Al costat de l’enllaç amb la CV-13 i l’aeroport de Castelló es troba la zona ZEPA “Planiols – Benasques”, aprovada l’any 2009 i queda molt pròxim a esta, encara que sense afectar-la directament.

L’autovia discorre allunyada de les poblacions per a evitar els inconvenients que existeixen en les proximitats als nuclis urbans, així com minimitzar afeccions acústiques.

La traça discorre per l’oest del polígon industrial de Les Coves de Vinromà, situat en el marge esquerre de la CV-10 entre els barrancs de Peñarroya i Peñalarga, que es creuen mitjançant dos viaductes. El traçat creua la Via Augusta en el punt on la mateixa és coincident amb la via pecuària bugada del camí dels Romans a Bell-lloc.

El final del tram connecta amb el de Les Coves de Vinromà – La Salzadella, proper a l’enllaç d’accés a la població de Les Coves de Vinromà.

Tram Les Coves de Vinromà – La Salzadella
La longitud del tram és de 15,9 km i es dissenyen tres enllaços en el mateix. El pressupost d’inversió estimat és de 111,6 milions d’euros. El traçat s’inicia en el punt final de tram “Vilanova d’Alcolea – Les Coves de Vinromà” discorrent a l’oest de la CV-10 i allunyant-se dels nuclis urbans de Les Coves de Vinromà i La Salzadella.

Després de travessar els barrancs Masvell, del Bosc i de la Rabosera, mitjançant viaductes, l’actuació inclou un enllaç amb la carretera CV-129 a Albocàsser. Després de creuar mitjançant viaducte el barranc de la Valltorta discorre pel peu de la Serra de la Solana, al costat del sinuós curs del riu Segarra, i també a una línia elèctrica de transport d’alta tensió. El final del tram connecta amb el següent de La Salzadella – Traiguera, proper a l’enllaç d’accés a la població de La Salzadella i Tirig, en la carretera CV-134.

Tram: La Salzadella – Traiguera
La longitud del tram és de 17,5 km i disposa de quatre enllaços. El pressupost d’inversió s’estima en 125,4 milions d’euros. El traçat s’inicia en el punt final de l’anterior “Les Coves de Vinromà – La Salzadella” discorrent a l’oest de la CV-10 i allunyant-se dels nuclis urbans de La Salzadella, Sant Mateu, Xert, La Jana i Traiguera. S’inicia a l’oest de La Salzadella, i continua cap a Sant Mateu, travessant la carretera CV-130.

L’enllaç amb la CV-132 dóna accés a Sant Mateu i és l’eixida natural del tràfic procedent del sud cap a Xert i els municipis de la comarca dels Ports (des de i cap a Morella). Més endavant, després del viaducte sobre la Rambla Cervera, es connecta amb la carretera N-232 a l’oest de La Jana. Des d’eixe punt, l’autovia se situa pel nord de La Jana, creua la CV-113 a Canet lo Roig i connecta amb l’N-232 a l’oest de l’inici de la variant Sud de Traiguera. Este enllaç a través de la CV-113 serveix d’accés a esta població, a la Jana i a Canet lo Roig.

Els últims 6 quilòmetres d’aquesta actuació són coincidents amb el traçat arreplegat en el projecte Estudie Informatiu de la “Autovia A-7. Castelló-L’Hospitalet de l’Infant. La Jana – El Perelló”, que va obtenir la Declaració d’Impacte Ambiental amb data 25 de març de 2013.

Leave a Reply

Your email address will not be published.